لوازم خانگی

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ 2022 + بررسی نکات مهم برای خرید تلویزیون سامسونگ بر اساس امکانات گیمینگ

من قصد دارم در این راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ نکاتی را برای شما روشن کنم که کم‌تر فروشنده‌ای صادقانه آن‌ها را به شما می‌گوید. اگر در این راهنمای خرید تلویزیون همراه من باشید، معیارهای مهم و اصلی خرید تلویزیون سامسونگ را به شما می‌گویم تا بتوانید خریدی عالی و مناسب داشته باشید.در این راهنما در 14 قدم ساده و سریع، خیالِ شما را از سردرگمی انتخاب بین انبوهی از مدل‌ها راحت می‌کنم، پس همه نکات را به خاطر بسپارید اگر فرصت خواندن همه مقاله را ندارید آن بخش هایی که تا به حال ندیده اید را مطالعه کنید.


فهرست مطالب


راهنمای انتخاب تلویزیون سامسونگ بر اساس کیفیت کلی

منظور از کیفیت کلی در این بخش از راهنمای خرید تلویزیون Samsung دسته بندی بر اساس اقتصادی، میان رده و پرچم دار بودن است.یعنی در واقع شما باید قبل از خرید برای خودتان سقف بودجه‌ی معینی در نظر بگیرید و بر اساس آن انتخاب کنید؛ در این صورت گزینه‌های شما محدود‌تر می‌شوند و خرید شما با نهایت دقت و بدون سردرگمی است.

تلویزیون سامسونگ

سامسونگ حتی در این زمینه هم دست و دلباز عمل کرده و گزینه‌های زیادی برای انتخاب شما وجود دارد.

تلویزیون سامسونگ اقتصادی

اگر به دنبال محصولی مقرون به صرفه هستید، جای درستی آماده‌اید؛ این تی وی‌های اقتصادی برای شما ساخته شده‌اند. تنوع محصولات در این زمینه کم نیست و مدل‌های مختلف در سایزهای مختلفی با ویژگی و امکانات متعدد طراحی شده‌اند.

  • تلویزیون های ال سی دی و تعدادی از نمایشگرهای ال ای دی.
  • نمایشگرهای سایز 32 تا 43 اینچ و تعدادی از نمایشگرهای سایز 50 اینچ.
  • محصولاتی با کیفیت HD و FHD و تعدادی از محصولاتی با کیفیت فورکی.
  • تلویزیون هایی با توان صوتی 10 الی 20 وات(کمتر).

محصولات اقتصادی برند سامسونگ شامل موارد لیست شده هستند. هر چند این مدل ها قیمت پایینی دارند ولی پیشنهاد می کنیم برای اینکه کیفیت تصویر مناسبی دریافت کنید، سراغ مدل های میان رده سامسونگ بروید.

تلویزیون سامسونگ میان رده

این نوع از محصولات سامسونگ هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت طوری طراحی شده‌اند که نه سیخ بسوزد، نه کباب. در واقع این محصولات هم قیمت مناسبی دارند و هم امکانات آن‌ها کاملا مناسب است و می‌توان به آن‎‌ها اعتماد کرد.

  • محصولات LED، ال ای دی‌های Crystal و برخی از تلویزیون های کیولد QLED.
  • نمایشگرهایی در سایزهای 43 الی 70 اینچ.
  • نمایشگرهایی با وضوح و کیفیت فورکی.
  • تلویزیون هایی با توان صوتی 20 الی 30 وات.
راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی و ساندبار + بررسی نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

تنوع این تلویزیون ها هم از محصولات اقتصادی و هم از پرچم داران بیشتر است پس شما گزینه‌های زیادی برای خرید دارید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید تلویزیون سونی را بخوانید. شما می‌توانید تلویزیون میان رده خود را از بین محصولات زیر انتخاب کنید:

تلویزیون سامسونگ پرچم دار

اگر توانایی مالی متوسط رو به بالایی دارید بدون شک برای شما هیچ محصولی بهتر از تلویزیون های بالا رده سامسونگ نیستند. هر چند محصولات اقتصادی و میان رده سامسونگ هم حرفی برای گفتن دارند ولی تلویزیون اقتصادی سامسونگ به گرد پای محصولات پرچم دار و بالا رده نمی‌رسند.

  • تعدادی از کیولدها و تمامی محصولات Neo QLED.
  • نمایشگرهایی با سایز 70 الی 86 اینچ.
  • تعدادی از محصولاتی که کیفیت 4K دارند و تمامی محصولات با وضوح 8K.
  • تلویزیون هایی با توان صوتی 60 الی 90 وات.

با وجود بالا بودن قیمت تلویزیون سامسونگ، نمایشگرهای بالا رده این برند بهترین برای گیم و فیلم هستند و امکانات متنوعی دارند که در ادامه در راهنمای خرید تلویزیون Samsung مفصل به آن می‌پردازیم. پرچم داران کمپانی سامسونگ شامل موارد زیر می‌شوند.

راهنمای خرید تلویزیون Samsung بر اساس نمایشگر

برای انتخاب و خرید تلویزیون، انتخاب کردن نمایشگر اهمیت زیادی دارد زیرا این مرحله از انتخاب شما تعیین می‌کند که کیفیت تصویر تا چه حدی است و چه شرایطی در انتظار شماست.

  1. نمایشگر LCD
  2. نمایشگر Crystal 4K UHD
  3. نمایشگر QLED
  4. نمایشگر QD-OLED
  5. نمایشگر Neo QLED

برند سامسونگ هم مانند رقبای دیگر خود چند نمایشگر اختصاصی برای خود دارد که به صورت منحصر به فرد طراحی شده‌اند و مزیت‌ها و معایب خود را دارند. تنوع نمایشگر تلویزیون های سامسونگ شامل موارد زیر می‌شوند.

تلویزیون ال سی دی سامسونگ

سامسونگ چند سالی است که این نوع نمایشگر را کنار گذاشته و محصولی با آن تولید نمی‌کند اما ممکن است محصولات اقتصادی تولید شده در سال‌های گذشته از نوع ال سی دی باشند.

تلویزیون ال ای دی سامسونگ

بیشتر افرادی که برای خواندن راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ این جا هستند؛ به دنبال بهترین ال ای دی می‌گردند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون شیائومی را بخوانید در حقیقت این نمایشگر همان نمایشگر ال سی دی است با این تفاوت که بک لایت LED دارد در نتیجه پاسخ دهی بهتر، روشنایی مناسب‌تری دارد و کم مصرف‌تر است.

تلویزیون ال ای دی سامسونگ

نمایشگر کریستالی تکنولوژی جدیدی نیست و بیس و پایه‌ی آن ال ای دی است اما سامسونگ با قرار دادن لایه‌ای از ذرات کریستالی باعث شده کیفیت رنگ‌ها افزایش پیدا کند.

تلویزیون کیولد سامسونگ

بهترین میان رده‌ها برای تماشا فیلم و سریال، تلویزیون کیولد هستند و سامسونگ با رونمایی از این نوع نمایشگرها قدم بزرگی در جهت کیفیت بهتر نمایشی برداشت. این نوع نمایشگرها نیز بر پایه ال ای دی طراحی شده‌اند و بک لایت آن‌ها را لامپ‌های ال ای دی تشکیل داده‌اند اما ذرات کوانتومی باعث شکست نور می‌شوند و رنگ‌های جذابی را به وجود می‌آورند.

راهنمای خرید مبل راحتی + بررسی نکات و روش هایی که چگونه بهترین کاناپه و مبلمان را برای خانه انتخاب کنید

تلویزیون کیو دی اولد سامسونگ

از آن جایی که اولدها امروز توجه‌های زیادی را برای خود دارند، سامسونگ در سال 2022 محصولات نوآوری جدیدی را معرفی می‌کند. تلویزیون اولد سامسونگ بالا رده لامپ و نور ال ای دی ندارد و هر چه نمایش داده می‌شود هنر دست پیکسل‌ها هستند در کنار آن ذرات کوانتومی نیز باعث می‌شوند رنگ‌ها اصلاح شوند و دقت بیشتری داشته باشند.

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

مگر می‌شود در راهنمای انتخاب تلویزیون سامسونگ حرف و سخن بهترین نمایشگر نباشد؛ نئو کیولد بهترین تکنولوژی نمایشی این کمپانی است. که در سال 2021 برای اولین بار معرفی شد.

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

بیس و پایه اصلی این محصول بک لایت Mini LED می‌باشد و مهم‌ترین حسن و مزیت آن روشنایی و کنتراست بسیار حرفه‌ای است.نئو کیولدها تنها مشکلی که دارند قیمت بالای آن‌هاست اما صادقانه توصیه می‌کنم اگر توانایی مالی دارید آن را از دست ندهید.

وضوح و کیفیت تلویزیون سامسونگ

شفافیت و واضح بودن تصویر در نمایشگر مسئله‌ای مهم است به همین دلیل در این راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ به انواع رزولوشن و تفاوت‌هایی که با یک دیگر دارند پرداخته‌ام و به نکات مهمی اشاره کرده‌ام.

  1. رزولوشن HD
  2. رزولوشن FHD
  3. رزولوشن 4K
  4. رزولوشن 8K

شفافیت و وضوح نمایشگر با توجه به رزولوشن مشخص می‌شود؛ تلویزیون های سامسونگ هم با رزولوشن‌ های مختلف ساخته شده‌اند.

تلویزیون سامسونگ اچ دی

تا به حال فیلم و سریال با کیفیت 720P تماشا کرده‌اید؟ منظور از وضوح و رزولوشن HD کیفیت 720P است. وضوح این نوع نمایشگرها در دنیای پیشرفته امروز پایین است اما اگر نیاز به تی وی مقرون به صرفه‌ای برای اتاق خواب یا محل کار دارید، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تلویزیون سامسونگ فول اچ دی

وضوح این نوع نمایشگرها با وضوح و کیفیت فیلم‌های 1080P برابری دارد. تنوع این نوع محصولات بیشتر از محصولات HD است و نسبت به محصولات فورکی تنوع کمتری دارد. اگر توقع کیفیت مناسبی از این رزولوشن دارید بهتر است تلویزیونی بزرگتر از 40 اینچ نخرید.

تلویزیون سامسونگ فورکی

متنوع‌ترین تولیدات سامسونگ با این کیفیت ساخته می‌شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های محصولات رزولوشن فورکی این است که با هر بودجه‌ای می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. از نظر کیفیت 4 برابر بهتر از نمایشگر فول اچ دی جزئیات را ارائه می‌دهد.

تلویزیون سامسونگ 8k

بهترین میزان وضوح را با هیچ وضوحی به جز 8K نمی‌توایند تجربه کنید. رزولوشن 8K به قدری دقیق جزئیات را نمایش می‌دهد که شما می‌توانید حتی نوع بافت یک لباس یا لک‌های روی صورت بازیگران فیلم را تشخیص دهید.

تلویزیون سامسونگ 8k

قیمت تلویزیون سامسونگ 8K بیشتر از هر محصول دیگری است و جزو پرچمدارها به شمار می‌روند.

سامسونگ چه پردازشگرهایی دارد؟

بیاید در این قسمت از راهنمای خرید تلویزیون Samsung نگاهی بیندازیم به پردازشگرها، چرا که موتور پردازشگر بار زیادی از کیفیت تصویر و همچنین صدا را به دوش می‌کشد. سامسونگ هم مانند دیگر کمپانی‌های رقیب با تدابیر مهندسان خود توانسته موتورهای پردازشگر اختصاص داشته باشد.

معرفی انواع ماشین لباسشویی + بررسی ۸ نکته‌ی کلیدی که قبل و بعد از خرید ماشین لباسشویی باید بدانید
پردازشگرویژگی‌ های مهمسریسال
Crystal 4K– ارزان و کم مصرف
– 4 هسته ای
– وضوح فورکی
– مناسب محتوای ویدئویی
– اقتصادی
– میان رده
2020
2021
2022
Quantum Lite 4K– 4 هسته‌ای
– وضوح فورکی در تعداد محدود
کیولد اقتصادی2020
2021
Quantum 4K– 4 هسته‌ای
– وضوح فورکی
– صوت و تصویر
– هوش مصنوعی برای وضوح بیشتر و رنگ‌ها
کیولد2020
2021
2022
Neo Quantum– وضوح فورکی و 8K
– تصویر و صوت تجزیه
– تحلیل عمیق ویدئو و تصویر
– Neo QLED2021
2022
Neural Quantum– وضوح فورکی و 8K
– دارای 20 عصب شناختی پردازش
– اصلاح تصویر و صوت
– Neo QLED بالارده
– OLED
2022

این شرکت فقط به یک پردازشگر اکتفا نکرده، برای سری‌های مختلف پردازشگرهای متفاوت دارد و در سال 2022 پردازشگر جدیدی را نیز معرفی کرده است. در جدول بالا نگاهی کلی به تمامی پردازشگرهایی که تا به حال سامسونگ معرفی و استفاده کرده انداختیم.

سامسونگ برای انطباق تصویر چه تکنولوژی‌هایی دارد؟

از بین تکنولوژی‌های مختلفی که این دستگاه‌ها دارند یکی از تکنولوژی‌ها به انطباق تصویر و تنظیم آن مربوط می‌شود تا فیلمی که برای دیدن انتخاب کرده‌اید کندی و تاری نداشته باشد یا دست کم تا جای ممکن تاری آن از بین رفته باشد. تکنولوژی‌های انطباق تصویر برند سامسونگ اختصاصی هستند و بیشتر در محصولات میان رده و بالا رده به آن‌ها اشاره شده است.

از این تکنولوژی انطباق تصویر در محصولاتی استفاده می‌شود که رفرش ریت 60 هرتز یا موشن ریت 100 دارند. این تکنولوژی نمی‌تواند محتواهایی مثل گیم‌هایی با گرافیک بالا یا فیلم‌های ابر قهرمانی را به خوبی پوشش دهد و نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید.

تکنولوژی Motion Xcelerator Turbo

به این تکنولوژی نوسازی سامسونگ می‌توانید امیدوار باشید و با خیال راحت کنسول بازی را به آن وصل کنید یا خودتان را برای تماشا کردن مسابقات فوتبال، آماده کنید. محصولاتی که این تکنولوژی را دارند می‌توانند تا موشن ریت 200 را به راحتی پشتیبانی کنند.

راهنمای خرید تلویزیون Samsung بر اساس تکنولوژی نوسازی را با پرداختن این تکنولوژی ابر حرفه‌ای تکمیل می‌کنم. نمایشگری که این تکنولوژی جزو ویژگی‌های آن است یک تلویزیون گیمینگ حرفه‌ای است و می‌تواند هر انتظاری را برآورده کند. کندی و روان نبودن با این تکنولوژی بی معنا می‌شود تصویر بدون توقف نمایش داده می‌شود.

نکات مهم برای خرید تلویزیون سامسونگ بر اساس امکانات گیمینگ چیست؟

یکی از تفریحات جذاب و سرگرم کننده گیم می‌باشد و طرفداران این سرگرمی همچنان رو به افزایش است. اگر شما هم گیمرید و از ابتدا به دنبال این بخش از راهنمای انتخاب تلویزیون سامسونگ بودید قصد دارم شما را با امکانات گیمینگی که این برند استفاده کرده، آشنا کنم.

گیمرها خوب می‌دانند که کدام یک از این امکانات راسته‌ کار آن‌هاست اما اگر به تازگی با گیم آشنا شده‌اید و نمی‌دانید کدام تکنولوژی‌ها مناسبند، توضیحات را به دقت بخوانید.

  • قابلیت Real Game Enhancer: اگر ال ای دی ال جی این قابلیت را دارد شما دیگر نیاز ندارید با توجه به نوع بازی تنظیمات دستی انجام دهید؛ تنظیمات به صورت خود به خود و با توجه به ژانر بازی انجام می‌شود.
  • قابلیت Super Ultrawide Game View: بازی‌های استراتژیک نیاز به صفحه‌ای با نسبت تصویر بیشتر از 16:9 هستند و اگر طرفدار این سبک هستید حتما وجود این قابلیت را بررسی کنید تا بتوانید نسبت تصویر را به 21:9 و یا 32:9 تغییر دهید.
  • قابلیت Game Bar: سامسونگ نوار ابزاری را طراحی کرده که می‌توانید هم تنظیمات نمایشگر و هم تنظیمات کنسول بازی را از طریق آن دنبال کنید.
  • قابلیت AMD FreeSync: گیمرهای حرفه‌ای این قابلیت را می‌شناسند برای این که بازی بدون کندی و تاری پیش برود و نوسازی هر صفحه در کمترین زمان انجام شود؛ این قابلیت ضروری است و تلویزیون گیمینگ سامسونگ حتما این قابلیت را دارد.
راهنمای جامع خرید سرویس قابلمه + معرفی انواع ظروف پخت‌وپز و مزایا و معایب آنها + مشخصات سرویس قابلمه کرکماز

توان صوتی تلویزیون های سامسونگ

به یکی دیگر از بخش‌های مهم راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ رسیده‌ایم، سیستم صوتی و ویژگی‌های آن. سیستم صوتی جزو ساختارهای مهم است و این کمپانی بر اساس قیمتی که برای محصولات خود در نظر گرفته، این ساختار را طراحی کرده است. محصولات سامسونگ معمولا از توان صوتی‌های زیر برخوردارند:

  • توان صوتی 20 وات
  • توان صوتی 40 وات
  • توان صوتی 60 وات
  • توان صوتی 80 وات

نکته مهم: درصد زیادی از تولیدات سامسونگ در سال‌ها اخیر توان صوتی 20 وات دارند اما محصولات میان رده و بالا رده دیگر با توان صوتی‌های گفته شده وجود دارد.

امکانات صوتی

یکی از راه‌هایی که سامسونگ برای برطرف کردن ضعف صوتی برخی از محصولات و همچنین افزایش کیفیت صوتی برخی دیگر استفاده کرده؛ تکنولوژی‌های مختلف صوتی است.

  • Dolby Audio: ساده‌ترین فناوری صوتی کاربرد در محصولات اقتصادی و میان رده
  • OTS یا Object Tracking Sound: قادر به دنبال کردن اشیا در صفحه نمایشگر ایجاد صداهای واقعی‌تر کاربرد در محصولات میان رده
  • OTS Pro: فناوری پیشرفته صوتی برای ایجاد صدای فراگیر دنبال کردن اشیا با هر حرکت و ایجاد صدای واقعی کاربرد در محصولات بالا رده
  • Active Voice Amplifier یا AVA: فناوری هوشمند و خودکار قادر به تشخیص صداهای محیطی کم و زیاد کردن صدا بر اساس سر و صدای محیط کاربرد در محصولات میان رده و بالا رده
  • SpaceFit Sound: پژواک صوتی به کمک دیوار و سقف و وسایل موجود در اتاق ایجاد حس واقعی بودن و چند برابر شدن توان صوتی کاربر در محصولات میان رده و بالا رده
  • Q-Symphony: قابلیتی برای اتصال ساندبار سری کیو سامسونگ موجود در بیشتر تلویزیون ها

شما می‌توانید با انتخاب کردن محصولی که امکانات صوتی خوبی دارد نیازی به خرید ساندبار هم نداشته باشید از سیستم صوتی حرفه‌ای استفاده کنید. برای شما که به دنبال آشنایی با بهترین تلویزیون های سامسونگ هستید. آیا با جدیدترین ظرفشویی های بوش آشنا شده‌اید؟ البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید ماشین ظرفشویی بوش را بخوانید.

مقایسه تلویزیون شیائومی با سامسونگ کدام بهتر است؟ + سیستم عامل آندروید در شیائومی بهتر است یا تایزن در سامسونگ؟

راهنمای خرید تلویزیون Samsung بر اساس امکانات هوشمند

یکی از بخش‌های جذاب انتخاب و خرید تلویزیون سامسونگ، هوشمند بودن آن و امکانات هوشمند است. شما را در این راهنمای انتخاب تلویزیون سامسونگ با سیستم عامل این برند و پر کاربردترین ویژگی‌های هوشمند آشنا می‌کنم.

  • سیستم عامل: سامسونگ بهترین سیستم عامل برای محصولات خود را سیستم عامل تایزن می‌داند و این سیستم عامل را به صورت انحصاری در نسخه‌های مختلف طراحی کرده است.
  • دستیارهای صوتی: محصولات هوشمند سامسونگ به ویژه میان رده‌ها و بالا رده‌ها، 3 دستیار صوتی دارند که در محصولات جدید این دستیارها به صورت داخلی در نظر گرفته شده تا با میکروفون فعال شوند.
  • دستیار صوتی بیکسبی
  • دستیار صوتی آمازون الکسا
  • دستیار صوتی گوگل اسیستنت

هر چند در ایران (به دلیل تحریم ها) خیلی بحث دستیارهای صوتی کاربردی نیست و جا نیافتاده اما پشتیبانی نکردن یک تلویزیون از دستیارهای صوتی ضعف قابل توجهی است.

ریموت تلویزیون سامسونگ

همراه همیشگی تلویزیون ها، ریموت کنترل‌ها هستند و از زمان‌های قدیم این همراه، اهمیت داشته و همچنان نیز دارد. معمولا خریداران توقع دارند وقتی محصولی حرفه‌ای و هوشمند خریداری می‌کنند؛ ریموت کنترل هوشمندی نیز همراه آن‌ها باشد پس خوشحال باشید که سامسونگ ریموت کنترل‌های هوشمند و جذابی دارد. در این راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ 2 نوع از ریموت کنترل‌های این برند که همراه خیلی از محصولات هستند را بررسی کرده‌ام تا با آن‌ها آشنا شوید.

ریموت کنترل One Remote Control

اولین ریموت‌ هوشمند سامسونگ این نوع ریموت‌ها هستند شما با خرید تلویزیونی که این ریموت ها را دارند می‌توانید هر دستگاه هوشمند و غیر هوشمندی مثل ویدیو پلیر‌‌ی که وصل شده را کنترل کنید. سامسونگ بدنه‌ی این محصولات را با مواد بازیافتی تولید کرده و دکمه‌های کاربردی هم برای استفاده شما طراحی شده است.

ریموت کنترل SolarCell خورشیدی

سامسونگ در سال 2021 از این ریموت‌های جدید و کم مصرف که با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند؛ رونمایی کرده است. این ریموت کنترل‌ها با مواد بازیافتی تولید شده‌اند و سامسونگ باز ثابت کرد که دوست دار طبیعت است. ویژگی خاص و بسیار جدید این ریموت‌ها، کار کردن با امواج رادیویی می‌باشد و امواج رادیویی راه دیگری هستند که می‌توانید شبانه‌روزی ریموت خودتون را شارژ نگه دارید و اصلا نیازی به باتری‌های یک بار مصرف نداشته باشید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ آشنا شدید. همچنین از نکات مهم و امکانات گیمینگ سامسونگ آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیون به چند پورت نیاز است؟

به درگاه هایی که از طریق آنها سایر دستگاه ها صوتی و تصویری به تلویزیون متصل می شوند پورت گفته می شود.مهم ترین پورت در تلویزیون سامسونگ پورت HDMI می باشد.هنگام خرید تلویزیون حتما به این نکته توجه داشته باشید که تولیدکنندگان تلویزیون معمولا با کاهش تعداد درگاه های HDMI سعی در کاهش هزینه های ساخت تلویزیون دارند اما با اضافه کردن ساند بار، کنسول بازی و سایر تجهیزات، این پورت ها به راحتی پر خواهند شد بنابراین اگر می خواهید یک تلویزیون خوب بخرید، به تعداد درگاه های HDMI آن حتما توجه داشته باشد.

آیا تلویزیون های کریستالی برای گیم مناسب است؟

اگر منظور شما گیم به صورت حرفه‌ایه خیر، چون از نظر سخت افزاری و نرم افزاری توانایی هندل بازی های سنگین گرافیکی رو ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا