لوازم خانگی

راهنمای خرید کولر گازی +  بهترین کولر گازی چه ویژگی هایی دارد؟معرفی نکات کلیدی در مورد انتخاب و خرید کولر های گازی

هنگامی‌که در روزهای گرم تابستان از دست گرمای زیاد به منزل پناه می‌بریم، هیچ‌چیز بیشتر از یک کولر گازی و هوای خنک نمی‌تواند خستگی را از تن درآورد. اگر فکر می‌کنید این موضوع در حد و اندازه‌ی «شیره را خورد و گفت شیرین است» ملانصرالدین سهل و برای هر کودکی قابل درک است، نیمی از راه را درست رفته‌اید! ادامه‌ی این مسیر مسلما به رفتن به پشت بام و تعمیر کولر گازی ختم نمی‌شود؛ بلکه می‌خواهیم در این راهنمای خرید کولر گازی نکاتی را به شما بگوییم که باعث می‌شود در هنگام خرید کولر گازی، تقریبا همه‌چیز را بدانید و خرید موفق‌ و دلچسب‌تری داشته باشید.برویم و ببینیم برای در اختیار داشتن یک عصای جادوگری که می‌تواند هوای گرم تابستان را به هوای یخ زمستانی تبدیل می‌کند دانستن چه چیزهایی لازم است. باما همراه باشید.


فهرست مطالب


معرفی انواع کولر گازی و کدامیک بهتر است؟

کولرهای گازی به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند: کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده. البته مدل‌های دیگری با ساختارهای خاص هم وجود دارند، اما از آنجایی که تنها از این سه مدل در مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود تنها به این سه مدل پرداخته‌ایم. هر کدام از این سه مدل مزایا و معایبی دارند که باعث می‌شود برای عده‌ای جذاب باشند و برای سایرین فاقد جذابیت. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لوازم خانگی سامسونگ را بخوانید. این شما و این هم سه مدل مورد نظر ما:

کولر اسپلیت

در حالت کلی باید به یاد داشته باشید که کولرهای اسپلیت قیمت بیشتری در مقایسه با سایر مدل‌های کولر گازی دارند؛ چراکه مصرف برق آن‌ها به‌ مراتب کمتر است و در دراز مدت ‌صرفه‌‌ی اقتصادی بالاتری دارد. در واقع تامین سرمایش کافی و گرمایش بسیار قوی در این دستگاه می‌تواند به شما در صرفه‌جویی بین ۲۰ الی ۳۰ درصدی مصرف برق کمک کند. همچنین اسپلیت‌ها می‌توانند به کمک فیلترهای قابل شست‌وشو، هوا را تصفیه کنند و فضایی به دور از آلودگی را پدید آورند.

کولر اسپلیت

از طرفی این سیستم دارای لوله‌های مسی خاصی برای انتقال حرارت است که معمولا برای زیبایی بیشتر (لوله‌های مسی در معرض دید نباشند!) با ایجاد حفره‌هایی درون دیوار، لوله‌های مسی در آن قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم راه‌اندازی کولرهای اسپلیت به یک نصاب حرفه‌ای و ماهر نیاز دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین جاروبرقی بوش را بخوانید

مزایای کولر اسپلیت:

  • نگهداری و شست‌وشوی آسان به دلیل وجود فیلتر در ساختار آن
  • تطبیق‌پذیری بالا با محیط (از آن‌جایی که روی دیوار نصب می‌شود تقریبا در هر محیطی قابل اعمال است!)
  • جذابیت و زیبایی در ساخت (به‌ویژه برای دکوراسیون‌های مینیمال)
  • عدم ایجاد نویز و صداهای اضافی
  • بهره‌وری انرژی بالا

معایب کولر اسپلیت:

  • قیمت بالا به نسبت به سایر مدل‌های کولر گازی
  • نصب و راه‌اندازی (برای نصب آن حتما به نصابی حرفه‌ای نیاز است!)
  • حداکثر فاصله‌ی مابین پنل و موتور ( که به وسیله‌ی لوله‌های مسی به هم وصل می‌شوند) باید بین ۵ تا ۱۰ متر باشد. در غیر اینصورت باید از خرید اسپلیت منصرف شوید!

کولر پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای نیاز به برق‌کشی جداگانه‌ای ندارد و تنها با وصل کردن کابل برق به پریز شروع به کار می‌کند. در چنین حالتی، نیازی به سوراخ کردن دیوار و نصب لوله‌های مسی هم موجود ندارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بررسی تلویزیون شیائومی p1 را بخوانید. درواقع بدنه‌ی یکپارچه‌ی کولر پنجره‌ای به‌سادگی درون پنجره جا می‌شود و قیمت پایین و قدرت خنک‌کنندگی زیاد، از جمله مزیت‌های اصلی این مدل کولر است.

کولر پنجره‌ای

مزایای کولر پنجره‌ای:

  • قیمت کمتر در مقایسه با اسپلیت
  • قدرت خنک‌کنندگی بالا و قابلیت قرار گیری آسان در پنجره
راهنمای جامع خرید در جهیزیه + نکات مهم و اساسی برای خرید لوازم خانگی در جهزیه

معایب کولر پنجره‌ای:

  • مصرف برق به شدت بالا
  • کالایی سنگین است و میزان نویز و صدای بالایی دارد!

کولر گازی ایستاده

کولرهای ایستاده به طور معمول مصارف صنعتی یا عمومی دارند، اما در مواردی مصارف خانگی خاصی هم دارند. درواقع کولرهای ایستاده معمولا ظرفیتی بین ۳۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دارند و به همین دلیل هم در مکان‌های عمومی پر رفت‌وآمد (پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مساجد و …) قرار می‌گیرند.

کولر گازی ایستاده

همچنین برای آن دسته از کاربرانی که امکان نصب کولر پنجره‌ای ندارند یا به دلیل مستاجر بودن، اجازه‌ی دخل و تصرف در دیوار منزل مسکونی را ندارند، گزینه‌ای مناسب است. البته کولرهایی در ظرفیت و ابعاد کوچک‌تر نیز به صورت ایستاده تولید می‌شوند که به آن‌ها پرتابل گویند.

مزایای کولر ایستاده:

  • قیمت مناسب نسبت به سایر مدل‌ها
  • قدرت بالای خنک‌کنندگی در مکان‌های عمومی
  • عدم نیاز به نصب بر روی دیوار

معایب کولر ایستاده:

  • به دلیل ابعاد و ظرفیت که دارند، برای مصارف خنگی مناسب نیستند.
  • صدای زیاد فن از جمله معایب اصلی آن است.

بررسی راهنمای کامل خرید کولر گازی

1- چه نوع کولر گازی مناسب است

کولر گازی ها یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع هستند که استفاده از آنها در انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی با استقبال بالایی مواجه شده است. این دستگاه ها در مدل های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند و به همین دلیل است که در هر نوع فضایی کاربرد دارند.

2- انتخاب ظرفیت درست زمان خرید کولر گازی

ظرفیت کولر گازی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید انواع مختلف این سیستم ها اعم از اسپلیت، پنجره ای و ایستاده به آن توجه شود. این آیتم به حدی مهم است که اگر در محاسبه آن بسته به متراژ فضای مورد نظرتان دچار اشتباه شوید، عملا دستگاه خریداری شده هیچ کاربرد مفیدی نخواهد داشت. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله استیجینگ خانه چیست را بخوانید.

انتخاب ظرفیت درست

در صورتی که ظرفیت کولر گازی خریداری شده بیشتر از حد مورد نیازتان باشد، در نتیجه محیط اطراف بیش از حد سرد می شود و باید برای جلوگیری از حس یخ زدگی آن را به فواصل زمانی کوتاه خاموش و روشن کنید. اگر ظرفیت محاسبه شده کمتر از مقدار مورد نیاز باشد، کولر گازی قادر به خنک سازی نخواهد بود و فضا به میزان کافی خنک نخواهد شد.

3- انتخاب پنل زیبا و رنگی

پنل یکی از بخش هایی است که هنگام خرید کولر گازی باید توجه زیادی به آن شود. از آنجایی که از تمام اجزا و قطعات این دستگاه تنها بخشی که در معرض دید قرار می گیرد همین بخش پنل کولر گازی است، بهتر است در انتخاب آن دقت لازم را به کار ببرید. برخی از شرکت های سازنده این سیستم ها در طراحی پنل داخلی خلاقیت بالایی به کار برده اند و آنها را در رنگ های مختلفی تولید و در بازار عرضه کرده اند. شما عزیزان می توانید موقع خرید براساس طراحی داخلی منزل خود، طرح و رنگی که مناسب تر است را انتخاب نمایید.

بررسی امکانات تلویزیون های جدید سامسونگ + مقایسه سامسونگ با سایر برند های دیگر

4- چه نوع کمپرسوری بهتر است ؟

کمپرسور یکی از اجزای به کار رفته در کولر گازی است که بخش مرکزی آن محسوب می شود و طوری طراحی شده که باید محیط بیرون نصب شود. وظیفه کمپرسور متراکم سازی و کمپرس کردن گاز مبرد را بر عهده دارد و اگر در انتخاب آن دقت نشود ممکن است نتیجه ای که انتظار دارید حاصل نشود. کمپرسورها انواع مختلفی دارند که برای کمک به داشتن انتخاب بهتر موقع خرید کولر گازی، همگی آنها را به اختصار توضیح داده ایم:

کمپرسور روتاری

کمپرسورهای روتاری را با نام دورانی پیستونی نیز می شناسند، دلیل این نامگذاری وجود یک عدد پیستون است که به صورت دورانی داخل محفظه سیلندر مانندی حرکت می کند. این سیستم ها در ظرفیت های بین 6000 تا 35000 BTU ساخته می شوند و در مقایسه با انواع پیستونی بازدهی انرژی بالاتر و سر و صدا و لرزش کمتری دارند. یکی دیگر از مشخصات کمپرسورهای روتاری، داشتن وزن کم و اندازه کوچکتر است.

کمپرسور اسکرول

کمپرسورهای اسکرول از دیگر انواع کمپرسورها هستند که با حرکت و چرخش دو عدد مارپیچ حلزونی شکل سبب متراکم شدن گاز مبرد می شوند. این نوع در مقایسه با انواع روتاری جهت متراکم سازی حجم بالاتری از گاز ساخته شده و هر سیکل گردش آن از سه بخش مکش، تراکم و تخلیه تشکیل می شود. از مزایای این کمپرسورها می توان به لرزش کمتر، اتلاف انرژی کمتر و ساختار ساده اشاره کرد.

کمپرسور پیستونی

کمپرسورهای پیستونی یکی از قدیمی ترین این قطعات به شمار می آیند که از یک پیستون که داخل یک سیلندر قرار دارد، تشکیل می شود. به این نوع از کمپرسورها، رفت و برگشتی نیز می گویند که در ظرفیت های بین 16000 تا 37000 BTU ساخته می شوند. با حرکت های رفت و آۀمدی پیستون در داخل سیلندر، گاز مبرد یا سیال متراکم می شود. هنگام انتخاب این کمپرسورها در نظرر داشته باشید که سر و صدای آنها حین کار کردن بسیار بالا است.

5.کولر گازی معمولی یا اینورتر

یکی دیگر از مشخصه های مهمی که باید موقع خرید کولر گازی به آن دقت کرد، معمولی یا اینورتر بودن آن است. می توانیم با اضافه کردن یک برد الکتریکی به به کمپرسور، نوع معمولی آن را به اینورتردار تبدیل کنیم. تفاوت اصلی بین نوع معمولی و اینورتر در این است که در کولر گازی های معمولی هنگامی که دمای محیط اطراف به مقداری که برای دستگاه معین کرده ایم برسد، به صورت اتوماتیک کمپرسور خاموش می شود و بعد از گذشت مدت کوتاهی با افزایش دمای هوا، کمپرسور مجددا شروع به کار کردن می کند.

در کولر گازی های مجهز به کمپرسور اینورتر، زمانی که هوای محیط به اندازه مورد نظر رسید دیگر کمپرسور خاموش نمی شود تا مجدد روشن شود و فقط اندازه و شدت دور موتور کم و زیاد می شود. دلیل اینکه به این سیستم ها موتورهای دور متغیر گفته می شود، وجود نوسانات و تغییرات دور موتور کمپرسور آنهاست.

از دیگر تفاوت های مهم بین این دو، قیمت خرید آنها می باشد، کولر گازی های اینورتردار در مقایسه با انواع معمولی دارای قیمت بالاتری هستند و انرژی مصرفی آنها نسبت به نوع معمولی کمتر است. قدرت و توان خنک سازی محیط و همچنین داشتن صدای کمتر از دیگر مزایای کولر گازی های اینورتر است که دانستن این نکات هنگام خرید کولر گازی بسیار مفید خواهد بود.

استیجینگ خانه چیست ؟ + دکوراسیون چه تاثیری در ارزش خانه دارد؟ + معرفی ۱۱ نکته ی مهم در مورد درکوراسیون خانه

6- اهمیت میزان پرتاب باد هنگام خرید کولر گازی

میزان قدرت پرتاب باد در انتخاب کولر گازی یکی از اصلی ترین موارد است و به این معنی می باشد که دستگاه قادر است تا چه میزان فاصله از جایی که نصب شده هوای مطلوب را انتقال دهد. بدیهی است که هر چقدر شدت پرتاب باد در یک سیستم سرمایشی بیشتر باشد، می تواند در مساحت های بالا، باد را با شدت بیشتری در محیط پخش کند. به طور معمول، برای اندازه گیری این مورد از واحد متر استفاده می کنند، توجه داشته باشید که حداقل اندازه پرتاب باد دستگاهی که تهیه می کنید 10 متر باشد.

 اهمیت میزان پرتاب باد

7- اندازه و میزان مصرف برق کولر گازی

میزان برقی که این دستگاه برای انجام کار خود مصرف می کند، از دیگر موارد مهم در حین خرید کولر گازی است. به این صورت که هر چقدر مصرف برق کولر گازی خریده شده بیشتر باشد، قیمت پرداختی قبض برق ماهانه هم افزایش پیدا می کند. در نظر داشته باشید که کمپرسورهای این سیستم ها را جهت مصرف کمتر انرژی برق بهینه سازی کرده اند و در نوع اینورتر این محصولات، میزان برق مصرفی بسیار پایین تر از انواع معمولی می باشد.

نکته قابل توجه دیگر برای خریدن کولرهای گازی، توجه به تک فاز یا سه فاز بودن آنهاست؛ کولرگازی های اسپلیت و پنجره ای با برق تک فاز کار می کنند اما برای سیستم هایی مانند انواع ایستاده این محصولات که جهت استفاده برای فضا و سالن های بزرگ ساخته می شوند، به برق سه فاز احتیاج دارید. اگر قصد خرید کولر گازی پنجره ای را دارید، بهتر است بدانید که این دستگاه ها مصرف برق به شدت بالایی دارند و همین یکی از دلایل داشتن قیمت پایین آنهاست.

8 – خریدن چند کولر گازی بهتراست ؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که خرید چند تا کولر گازی بهتره یا یک کولر گازی با ظرفیت بالا، توصیه ما به شما این است که برای پیدا کردن پاسخ این سوال حتما با کارشناسان متخصص مشورت کرده و بعد از بررسی تعداد اتاق ها و متراژ واحد مورد نظر، ظرفیت و تعداد کولر گازی های مورد نیاز را مشخص کنید.

در صورتی که بدون مشورت و نظر افراد باتجربه و حرفه ای دست به خرید بزنید ممکن است دچار اشتباه شوید؛ برای مثال احتمال دارد کولر گازی ای با ظرفیت بالا بخرید و بعد از نصب متوجه شوید که خرید دو کولر گازی با ظرفیت های پایینتر گزینه مناسب تری بود یا چند تا از این سیستم ها خریداری کنید و بعد بفهمید که تنها انتخاب یک کولر گازی با ظرفیت بالاتر برایتان کاربردی تر بوده است.

9- خرید کولر گازی با گارانتی یا بدون گارانتی ؟

هنگام خرید یک محصول، ممکن است همیشه در این شرایط قرار گرفته باشید که خرید با گارانتی و قیمت بالاتر آن بهتر است یا بدون گارانتی و خرید آن با قیمت پایین تر. این موضوع در رابطه با خرید کولر گازی هم صدق می کند و در بازار می توان انواع سیستم های با گارانتی یا بدون آن را پیدا کرد. قطعا پیشنهاد ما به شما خرید محصولاتی است که دارای کارت ضمانت هستند؛ در نظر داشته باشید که ممکن است کولر گازی هایی که در بازار ازاد بدون ارائه می شوند، قیمت کمتری داشته باشند اما در برخی از آنها لوله های مسی وجود ندارد و باید برای خرید آنها به صورت جدا هزینه کنید.

معرفی انواع ماشین لباسشویی ال جی + بررسی مشخصات لباسشویی ال جی

10- اهمیت میزان سطح انرژی در خرید کولر گازی

میزان سطح انرژی یکی از فاکتورهایی است که هنگام خرید هر نوع وسیله الکتریکی باید به آن توجه شود، این عامل تاثیرگذار به معنی میزان بهره وری انرژی الکتریکی آن دستگاه است. در کولرهای گازی این گرید انرژی براساس معمولی یا اینورتر بودن و نوع کمپرسور به کار رفته در دستگاه شامل گریدهای A, B, C, D, A+, A++ می باشد. در بین موارد گفته شده، کولر گازی هایی که دارای گرید A++,A+,A هستند به ترتیب دارای مصرف کمتری می باشند. بنابراین بهتر است موقع خریدن کولر گازی به برچسب درج شده روی دستگاه دقت نمایید.

11- معیار سنجش سر و صدای کولر گازی

میزان صدایی که این سیستم زمان کار کردن از خودش تولید می کند، یکی از مهم ترین معیارهای خرید کولر گازی است. موقع انتخاب این دستگاه حتما به عددی که در کنار واحد دی سی بل(db) توجه کنید؛ بدیهی است که هرچقدر این عدد کمتر باشد، میزان صدای ایجاد شده حین کارکرد دستگاه کمتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که تمامی این مشخصات در کاتالوگ کولر بیان شده است.

12- خریدن کدام برند کولر گازی بهتر است ؟

کارخانه های زیادی هستن که انواع مختلف کولرهای گازی را در ابعاد و مدل های مختلف تولید و عرضه می کنند، اما در این بین برخی از این برندها در مقایسه با سایرین طرفداران بیشتری دارند. پنج تا از برترین و محبوب ترین برندهای کولر گازی عبارت اند از:

  • کولر گازی اجنرال OGENERAL
  • کولر گازی های جنرال GENERAl
  • کولرهای گازی ال جی LG
  • کولر گآزی گری GREE
  • کولرهای گازی SAMSUNG

13- اهمیت نقش فیلتر هوا در کولرهای گازی

وجود فیلتر هوا در پنل داخلی این سیستم های تهویه مطبوع از دیگر عوامل مهم در خرید کولر گازی می باشد. فیلترهای هوا می توانند تمامی ذرات اضافی، گرد و غبار، باکتری ها و ناخالصی های موجود در هوای مجاور خود را از بین ببرند و از ایجاد هوای نامطبوع جلوگیری کنند.

14- تاثیر آب و هوا در خرید کولر گازی

همانطور که می دانید آب و هوای هر یک از شهرهای ایران نسبت با سایرین متفاوت است. برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از کولر گازی خود ببرید بهتر است به آب و هوای محل زندگی خود دقت نمایید. از آنجایی که این سیستم ها به سه دسته آب و هوایی گرمسیر(T3), معتدل(T1) و سردسیر(T2) طبقه بندی می شوند، شما عزیزان می توانید پیش از اقدام برای خرید به این مشخصه توجه نمایید.

کولر گازی پرتابل چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

کولرگازی پرتابل برخلاف کولرگازی‌های پنجره‌ای و اسپلیت که روی دیوار نصب می‌شوند، روی زمین قرار داده می‌شود و فضای کمی را نسبت به مدل‌های ایستاده اشغال می‌کنند. درواقع این نوع از کولرهای گازی به نوعی کولر ایستاده هستند؛ اما به راحتی قابل جابجایی و انتقال هستند و با توجه به میزان کم صدا و شدت مناسب باد برای استفاده‌ی مسکونی کاربردی هستند.

کولر  پرتابل چیست

از طرفی نصب کولر گازی پرتابل هم بسیار آسان است، به این شکل که برای استفاده از کولر گازی تنها کافی است که دستگاه را از بسته‌بندی خارج کنید، محل قرارگیری کولر در اتاق را تعیین و شلنگ تهویه کولر را وصل کنید. سپس از طریق پنجره یا فضای دیگری شلنگ را به بیرون منتقل کنید. پس از طی این مراحل کولر گازی پرتابل را به برق وصل کنید.

راهنمای خرید چرخ گوشت + اصلی ترین نکات هنگام خرید چرخگوشت چیست؟

مزایای کولر پرتابل

  • کولر‌های گازی پرتابل، قابل حمل هستند و در بعضی موارد چرخ هم دارند!
  • این نوع از سیستم‌ها مصرف انرژی خیلی کمتری نسبت به سایر کولرهای گازی دارند. لازم به ذکر است که مصرف برق کولر گازی پرتابل دو لوله از تک لوله کمتر است.
  • کولرگازی پرتابل، علاوه بر خنک کردن محیط، رطوبت فضا را هم جذب می‌کند و به همین دلیل برای مناطقی با مرطوب بالا بسیار مناسب است.
  • مدل‌های مدرن این کولرها، دارای محفظه‌ای با قابلیت جمع‌آوری آب هستند. درواقع زمانی که موقع تخلیه آن فرا برسد، دستگاه هشدار می‌دهد و دیگر نیازی به شلنگ برای تخلیه آب کولر وجود ندارد.
  • نصب آسان و عدم اشغال فضا

معایب کولر پرتابل

  • معمولا سنگین وزن هستند!
  • از آن‌جایی که کندانسور کولر در درون دستگاه است، سر و صدای نسبتا زیادی دارند.
  • محدود بودن فضایی که کولر می‌تواند خنک کند هم از دیگر معایب این مدل‌ها است. درواقع فضایی که این مدل از کولرها می‌توانند تحت پوشش قرار دهند بسیار کمتر از کولر گازی‌های معمولی است.

آیا طراحی پنل واقعا مهم است؟

طراحی پنل واقعا مهم است. تنها چیزی که شما پس از نصب از یک کولر گازی مشاهده می‌کنید، پنل آن است. نقش پنل یک کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد. زیبایی پنل کولر باعث می‌شود از محصولی که خریده‌اید لذت بیشتری ببرید. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، کولری با زیباترین پنل موجود را انتخاب کنید. مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذاب‌تری دارد، به‌طور حتم گران‌تر هم خواهد بود.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید کولر گازی آشنا شدید.همچنین از ویژگی ها و نکات مهم هنگام خرید آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

قدرت خنک‌کنندگی چقدر باشد؟ کولر گازی چندهزار بخریم؟

خنک‌کنندگی کولر گازی با واحد BTU اندازه‌گیری می‌شود و به‌صورت مضربی از ۱۰۰۰ نشان داده می‌شود. واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است (British Thermal Unit) و در نام‌گذاری واحد هم به این موضوع اشاره شده ‌است. ولی معمولا در معرفی کولرها از عنوان‌کردن واحدش صرف‌نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر ۱۸ هزار یا ۲۴ هزار می‌خواهیم. پیشنهاد می‌کنیم راهنمای انتخاب کولر شرکت تهویه‌ی گلدیران را در این زمینه ببیند.

اینورتر چیست؟

اینورتر (Inverter) هیچ ربطی به نوع کمپرسور ندارد و کاملا مجزای از نوع کمپرسور است. اینورتر بودن قابلیتی است که به واسطه‌ی یک برد الکترونیکی به کمپروسور اضافه می‌شود و در تمام کمپرسورها می‌توان از اینورتر بهره برد. در کولرهای غیر اینورتر زمانی که دمای محیط به حد دلخواهی که به دستگاه داده‌ایم برسد، کمپرسور خاموش می‌شود. با گذشت زمان و هنگامی‌که دمای محیط زیاد شد، کمپرسور دوباره شروع به کار می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا