لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید غذاساز + بررسی کاربرد های آن و نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید + معرفی بهترین برندهای غذاساز

غذاسازها ماشین‌های همه کاره‌ای هستند که ادعا می‌کنند همه کارها را انجام می‌دهند. وسیله‌ای کوچک و ارزشمند با کاربردهای زیاد و در عین حال گیج کننده و شگفت آور که می‌تواند جای چندین ابزار آشپزخانه را بگیرد. چه آشپزی حرفه‌ای باشید و چه یک تازه کار، به شما قول می‌دهیم در صورت آشنایی با این وسیله عاشق آن خواهید شد، به طوری که احتمالا اکثر اوقات در آشپزخانه از آن استفاده می‌کنید. شاید هم قصد خرید غذاساز را دارید ولی تنوع و گوناگونی زیاد برندها در بازار شما را سردرگم کرده است. با ما دراین مقاله همراه باشید تا در راهنمای خرید غذاساز این وسیله پرکاربرد را بهتر بشناسید و اگر تا به حال غذا ساز نداشته‌اید اقدام به خرید آن کنید.


فهرست مطالب


غذاساز چیست؟

یکی از پرکاربرد ترین ابزار آشپزخانه ، غذا سازها هستند . چند کاره بودن این غذاساز ها سبب شده تا آشپزی راحت و لذت بخش شود . بااین ابزار میتواند تقریبا تمام انواع مواد غذایی را سریع خرد, ورقه, آسیاب و پوره کند.از غذاساز می ‎توان برای مخلوط کردن سوپ ها ، سالاد و سس ها استفاده کرد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید خردکن را بخوانید. علاوه بر این با استفاده از این دستگاه می ‎توانید انواع سبزیجات ، میوه ها و سایر مواد غذایی سفت را خیلی سریع خرد کرده و در وقت خود صرفه جویی کنید. برای یک کدبانوی خانه دار غذاساز مانند یک دستیار همه فن حریف در آشپزخانه عمل می کند.

غذاساز چیست ؟

اگر برای خرد کردن و ترکیب مواد کوکو سبزی بیش از نیم ساعت زمان لازم باشد با استفاده از غذاساز این زمان به 5 دقیقه کاهش می یابد. همینطور اگر برای تهیه یک ظرف سالاد نیم ساعت زمان لازم باشد غذا ساز کمتر از 10 دقیقه وقت نیاز دارد.قدرت دستگاه های غذا ساز معمولا بین 400 تا 1200 وات است . هرچه میزان قدرت غذا ساز بالا تر باشد ، بهتر است وکارایی بیشتری در مشاغل سنگین تر مانند سرآشپز ها خواهد داشت . این قابلیت همچنین از داغ شدن موتور دستگاه بعد از اندکی استفاده نیز جلوگیری می ‎کند.

مزایای خرید غذاساز چیست؟ چه غذاهایی میتوان با غذاساز تهیه کرد؟

تهیه تمام مواد خوراکی و غذایی با غذاساز امکان‌پذیر خواهد بود. غذاسازها در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین خدمات آشپزی را به شما ارائه خواهند داد. هر چه مواد غذایی با یکدیگر بیشتر ترکیب و مخلوط شوند، غذاها جا افتاده‌تر و خوشمزه‌تر خواهند شد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید اسپرسو ساز را بخوانید. وجود این دستگاه چندکاره غذا ساز که قابلیت زیادی در تهیه غذا دارد، روند کار شما را در تهیه غذا بیشتر جلو می برند و شما دیگر هنگام آشپزی با محدودیت زمانی همراه نخواهید بود. برخی از غذاهایی که میتوانید با استفاده از غذا ساز تهیه کنید عبارتند از:

مزایای خرید غذاساز
  • چرخ کردن گوشت و مرغ
  • درست کردن کره
  • تهیه انواع سس‌ها با غذاساز
  • درست کردن انواع خمیرمایه کوکو با غذاساز
  • تهیه سالاد با غذاساز
  • درست کردن انواع سوپ و فرنی
  • تهیه غذا کودک با غذاساز
  • خرد کردن انواع میوه و سبزی‌ها با غذاساز
  • درست کردن خمیر مایع کیک، نان و حلوا
  • درست کردن انواع بستنی‌ها
  • درست کردن ترشک و لواشک با میوه‌های مختلف
میوه خشک کن چیست؟ + راهنما خرید میوه خشک کن و همه نکاتی که باید در این باره بدانید

معرفی انواع غذاسازها

غذاساز به دو دسته دستی و برقی تقسیم می‌شود. جنس بدنه غذاساز دستی معمولاً از پلاستیک است. این وسیله اغلب وزن بسیار سبکی دارد و برای رنده، خرد یا ورقه کردن استفاده می‌شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید چای ساز را بخوانید. غذاساز دستی می‌تواند برای تهیه انواع سالاد، خلال کردن سیب‌ زمینی، خرد کردن مواد اولیه و غیره به کار رود. اما نمی‌تواند برای پوره و مخلوط کردن و بسیاری از کارهایی که با غذاساز برقی قابل انجام است، مورد استفاده قرار گیرد. انواع غذا ساز دستی، با نیروی دست کار می‌کنند. بنابراین خرید غذاساز دستی برای افراد سالمند یا کسانی که کم‌توان هستند، توصیه نمی‌شود.

غذاسازهای برقی بسیار پرکاربرد هستند. این دستگاه‌ها در اندازه‌های مختلف و با قابلیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. نیروی محرکه آن‌ها هم برق است. بنابراین کاربرد غذاساز برقی، بسیار ساده و راحت خواهد بود. غذا ساز برقی خود به دو گروه تقسیم می‌شود: غذاساز تک‌کاره و غذاساز چندکاره. غذاساز تک‌کاره بیشتر برای خرد کردن سبزیجات و مواد اولیه آشپزی به کار می‌رود. اما این روزها، اکثر افراد ترجیح می‌دهند غذاساز برقی چندکاره داشته باشند.

ویژگی‌های متفاوت درغذاسازها چیست؟

در ادامه راهنمای خرید غذاساز، به ویژگی‌های مختلف این وسیله اشاره خواهیم کرد. دانستن این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند نیازهای خود را بهتر بشناسید. در نتیجه دستگاهی را انتخاب خواهید کرد که برای نیاز شما، مناسب‌ترین است.

اندازه‌ دهانه ظرف غذاساز

اگر برای خرد کردن سبزیجات و مواد نسبتا بزرگ از غذاساز استفاده می‌کنید، لازم است دهانه ظرف به قدر کافی بزرگ باشد. در غیر این‌صورت مجبورید انرژی و زمان اضافه‌ای صرف خرد کردن مواد اولیه بکنید. دقت داشته باشید که طراحی دهانه باید به گونه‌ای باشد که مواد اولیه هنگام کار با دستگاه، از آن خارج نشوند.

اندازه‌ دهانه ظرف غذاساز

میزان سروصدای غذاساز

باید این موضوع را پذیرفت که غذاساز یک وسیله پر سروصدا است! ولی غذاسازهای خوب باید بتوانند با صدای کمتر کار کنند. اگر شما هم از افراد حساس به صدا هستید، در زمان خرید غذاساز به این موضوع توجه کنید.

تعداد تنظیمات سرعت

تعداد تنظیمات سرعت در غذاسازهای مختلف، متفاوت است. در بهترین مارک غذاساز، ۱۵ سرعت در نظر گرفته شده است. سرعت‌های متفاوت می‌توانند بسته به عملکردی که مد نظرتان است، کارایی دستگاه را بالاتر ببرند. مثلا برای خردکن ریز و چیپس‌ساز، سرعت بیشتر نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.

فضای مورد نیاز

لازم است قبل از خرید غذاساز، مکانی در آشپزخانه برای آن در نظر بگیرید. پس دقت کنید که اندازه مدل مورد نظرتان با فضایی که در آشپزخانه در اختیار دارید، تناسب داشته باشد. از طرف دیگر غذاسازها معمولا چندین قطعه جدا از خود هم دارند. پس دقت کنید چه میزان فضا برای نگهداری آن‌ها لازم دارید.

جنس بدنه و ظرف غذاساز

جنس بدنه می‌تواند عامل تاثیرگذاری در دوام دستگاه باشد. به‌طور مثال استیل ضدزنگ جنسی است که استحکام بیشتری دارد. ظروف‌ غذاساز هم معمولا از جنس استیل، شیشه‌ یا پلاستیک شفاف ساخته شده‌اند. ظرف‌های شیشه‌ای و پلاستیکی به دلیل اینکه شفاف هستند و فرآیند آماده‌سازی مواد اولیه در آن‌ها قابل مشاهده است، جذاب‌ترند.

جنس بدنه و ظرف

خردکن یخ

برخی از غذاسازها قابلیت خرد کردن یخ را دارند. اگر می‌خواهید برای خرد کردن یخ هم از غذاساز استفاده کنید، به مدل‌هایی که این قابلیت را دارند، توجه کنید. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید از دستگاهی که این قابلیت را ندارد، برای خرد کردن یخ بهره گرفت. چون تیغه‌های دستگاه دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

فواید استفاده از ظروف چوبی چیست؟ + بررسی استفاده بهترین نوع چوب برای ظروف + چگونه از ظروف چوبی استفاده کنیم؟

در راهنمای خرید غذاساز باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید؟

بدنه غذاساز

یک غذاساز خوب دستگاه قدرتمندی است و براساس قانونی که در مورد برخی لوازم خانگی صدق می‌کند، هرچه بدنه بزرگتر باشد دستگاه نیز بهتر است. غذاسازها باید بتوانند گشتاور کافی برای خرد کردن غذاهای سنگین را تحویل دهند و به حدی سریع بچرخند که غذاهای ظریف تر را نیز خرد کنند.

میزان سروصدای دستگاه غذاساز

غذاسازهای خوب همچنین باید بتوانند برای مدت زمان طولانی بدون گرم شدن بیش از حد کار کنند. صرف نظر از اندازه، دستگاه غذاساز شما باید حداقل بتواند وظایف اساسی را بدون هیچ گونه سر و صدایی انجام دهد و باید به قدری محکم باشد که بتوانید سال‌ها از ان به طور مداوم استفاده کنید.البته استفاده صحیح در طول عمر دستگاه تاثیر بسزایی دارد.

گارانتی معتبر موتور

وات اندازه گیری مناسبی برای کیفیت موتور دستگاه است، اما به هیچ وجه تضمینی نیست. عامل قابل اطمینان تری که باید در راهنمای خرید غذاساز در نظر گرفت، ضمانت نامه موتور است. شرکتی که مایل است پشت محصول خود بایستد و گارانتی مناسبی برای دستگاه خود ارائه دهد، به عملکرد آن اعتقاد و اعتماد دارد.

راهنمای خرید غذاساز با پایه سنگین ضد لغزش

موتور دستگاه غذاساز بر روی پایه نصب می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که پایه مهم ترین و سنگین ترین بخش دستگاه است. بهتر است که پایه سنگین انتخاب کنید چرا که پایه سنگین و قدرتمند موجب می‌شود که غذاساز در هنگام کار تکان نخورد و روی پیشخوان حرکت نکند. بدیهی است که هرچه موتور سنگین تر باشد پایه نیز سنگین تر خواهد بود.

کلیدهای کنترل دستگاه

اکثر دستگاه‌های غذاساز شامل دکمه‌های (روشن، خاموش و پالس) هستند که این کلیدها در بعضی دستگاه‌ها به صورت برجسته و در بعضی از آنها لمسی هستند. مسلم است که دستگاه‌های لمسی به راحتی تمیز می‌شوند. اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید، غذاسازهای با پد لمسی به شما توصیه می‌شوند، زیرا پاک کردن آن‌ها آسان تر است غذا بین آن‌ها گیر نمی‌کند.

کاسه غذاساز

کاسه‌ی برخی غذاسازها از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده است. پلی کربنات با دوام است و به راحتی تمیز می‌شود و قابل گذاشتن در ماشین ظرفشویی بدون آسیب دیدن است. ولی متأسفانه این کاسه‌ها به مرور زمان در اثر استفاده کدر می‌شوند و دید شما را به مواد داخل دستگاه کم می‌کنند.

کاسه غذا ساز

اما معمولا این کاسه‌ها به صورت لوازم جانبی برای فروش در بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید در صورت خراب شدن کاسه دستگاهتان یکی دیگر را خریداری کنید. همچنین کاسه‌های شیشه­‌ای و طلقی نیز وجود دارند. انواع طلقی نیز مانند انواع پلاستیکی زودتر خراب و سطح­شان کدر می­ شود. پس بهتر است کاسه غذاساز با جنس شیشه­ را انتخاب کنید. ظرف غذاساز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند کارهای متنوعی را انجام دهد.

درب دستگاه غذاساز

ناگفته نماند که یک درب خوب باید به طور ایمن در محل خود جایگذاری شود. ویژگی مهمتری که باید در نظر گرفت اندازه لوله تغذیه درپوش است. لوله تغذیه حداکثر غذایی را که می‌توان به پردازنده اضافه کرد تعیین می‌کند و درب‌های با لوله‌های تغذیه کوچک، اغلب شما را برای اضافه کردن مواد بر روی مواد داخل دستگاه در حین کار اذیت خواهد کرد.

بهترین درب‌ها یک لوله تغذیه اضافی و کوچک دارند. این‌ها همچنین هنگام قرار دادن غذاهای باریک مانند هویج برای رنده کردن ایده آل هستند. برخی از غذاسازها درب‌هایی دارند که به طور مداوم در حین کار مانند ناودان عمل می‌کنند. به این صورت که مواد غذایی خرد شده و رنده شده از کنار آن به بیرون می‌ریزند.

راهنمای خرید خردکن + بررسی نکات مهمی که قبل از خرید خردکن برقی باید بدانید + معرفی بهترین خردکن های برقی

اگرچه این درب‌ها برای پردازش مواد غذایی به مقدار زیاد مناسب هستند اما تمیز کردن آنها دشوار است و برای مصارف خانگی ضروری نیست. بهترین انتخاب شما یک دستگاه با لوله تغذیه‌ای است که به اندازه کافی پهن باشد و اجازه بدهد تکه‌های بزرگ غذا به داخل آن وارد شود، و شما در حین کار بتوانید مواد لازم‌تان را به مواد قبلی درون کاسه اضافه کنید تا کارهایی که باید انجام دهید به حداقل برسد.

تیغه‌های دستگاه غذاساز

غذاسازها تطبیق پذیری واقعی خود را از انواع تیغه‌های قابل تعویض که می‌توانند پشتیبانی کنند بدست می‌آورند. یعنی هرچه تعداد و تنوع تیغه‌ها بیشتر باشد، دستگاه کارآمدتر است. دیسک‌های رنده و برش در اندازه‌های مختلفی موجود است. دستگاه غذاساز باید دارای تیغه‌های بسیار تیزی باشد به طوری که سخت ترین مواد را نیز بتواند برش دهد.

تیغه‌های دستگاه غذا ساز

خرید غذاساز با اندازه و حجم مناسب

غذاساز‌ها در اندازه‌های بزرگ، متوسط و کوچک تولید می‌شوند اما در هر اندازه‌ای که باشند در برخی قطعات اصلی با یکدیگر مشترک هستند. این قطعات اصلی عبارتند از: موتور ،کاسه و مجموعه‌ای از قطعات جانبی.

اندازه مناسب دستگاه غذاساز به میزان پخت و پز و تعداد افرادی که برای آن‌ها آشپزی می‌کنید بستگی دارد. کم ترین ظرفیت یک دستگاه غذاساز حداقل ۱ تا ۳ لیتر است و انواع مختلف آن‌ها دارای کاسه‌هایی با اندازه‌های مختلف هستند. بنابراین شما بر اساس نیازتان دستگاه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

اندازه کاسه غذاسازهای موجود در بازار از ۱٫۵ لیتر تا ۴ لیتر است. هرچه مدل دستگاه بزرگتر باشد، معمولاً ویژگی‌های بیشتری دارد. یک غذاساز که همه کارها را انجام می‌دهد فضای بسیار بیشتری نسبت به دستگاهی که فقط خرد کردن، پوره و رنده می‌کند، اشغال خواهد کرد.

برای بیشتر افراد یک غذاساز با ظرفیت ۲٫۵ لیتر کافی است. زیرا این امکان را می‌دهد تا تمام کارهای اساسی پردازش مواد غذایی را انجام دهید. اگر می‌خواهید از دستگاه غذاساز به طور منظم استفاده کنید دستگاهی با حجم ۲٫۵ لیتر به بالا را انتخاب کنید.

بعضی از برندها دستگاه‌هایی را تولید می‌کنند که دارای ۱ یا ۲ کاسه اضافی کوچکتر هستند، که به شما امکان می‌دهد غذاهای مختلف را بدون نیاز به شستن در بین آن‌ها پردازش کنید. هر چقدر ظرفیت محفظه بیشتر باشد اندازه این دستگاه بزرگتر و قیمت آن نیز بیشتر است.

توان مصرفی دستگاه غذاساز

قدرت موتور یکی از ویژگی‌های بسیار مهم است که باید در راهنمای خرید غذاساز به ان توجه کنید. اما توان مصرفی بالاتر به معنای مصرف انرژی بیشتر و بالا رفتن قیمت دستگاه است. دستگاه‌های ضعیف تر توان کمتری برای پردازش موادغذایی دارند گرچه به تبع قیمت ان‌ها نیز کمتر است. سعی کنید که با توجه به نیاز خود دستگاهی را با قدرت موتور متوسط به بالا انتخاب کنید تا دستگاه غذاسازتان کارایی بیشتری داشته باشد و زود خراب نشود.

توان مصرفی دستگاه غذاساز

راهنمای خرید غذاساز با ویژگی میکروسویچ

این ویژگی سبب می‌شود تا اگر قطعات دستگاه به درستی تعبیه نشده باشند و اصطلاحا درست جا نیفتاده باشند، غذاساز شروع به کار نکند. این ویژگی بسیار مهم است. چرا که در صورتی که غذاساز فاقد میکروسویچ باشد و قطعات اشتباه جایگذاری شده باشند و دستگاه روشن شود، مواد غذایی به بیرون پاشیده می‌شوند و احتمال خراب شدن دستگاه نیز بسیار بالاست.

راهنمای خرید چرخ گوشت + اصلی ترین نکات هنگام خرید چرخگوشت چیست؟

دکمه پالس بسیار حیاتی است!

اما یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی، عملکرد دکمه پالس دستگاه است. وجود این گزینه در دستگاه غذاساز، برای خرد کردن کنترل شده مواد غذایی بسیار مناسب است. زیرا وقتی که سرعت و قدرت تیغه‌های برش دهنده برای پردازش غذا بیش از حد زیاد است، شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی پالس، این سرعت را به دلخواه خود کنترل کنید. به عنوان مثال ، اگر می‌خواهید یک پیاز را کمی خرد کنید می‌توانید چند بار با فشار دادن دکمه پالس سرعت مورد نظر خود را امتحان کرده تا نتیجه دلخواه را کسب کنید.

دکمه پالس بسیار حیاتی است!

پایه دستگاه را بررسی کنید

هنگام خرید دستگاه بررسی کنید که غذاساز دارای پایه‌ ضد لغزش برای ثابت نگه داشتن آن روی پیشخوان آشپزخانه باشد. زیرا این مورد به شما کمک می‌کند تا هنگام پردازش غذاهای سنگین مانند خمیر، دستگاه در پیشخوان ثابت بماند و حرکت نکند. هنگام خرید توان موتور دستگاه را حتما مدنظر قراردهید تا بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

طول سیم را در نظر بگیرید

طول سیم و جایی که برای جمع کردن سیم دستگاه غذاساز در نظر گرفته شده نیز ممکن است برای برخی افراد مهم باشد. اگر طول سیم خیلی کوتاه باشد می‌تواند برای استفاده دردسرساز شود و باید حتما مکانی نزدیک به پریز برق را انتخاب کنید. اگر سیم طولانی باشد هم می‌تواند دست و پا گیر باشد. با توجه به مکانی که در آشپزخانه برای غذاساز در نظر گرفته اید به طول سیم دقت کنید.

ظرفیت گنجایش یک نکته مهم در راهنمای خرید غذاساز

ظرفیت نشان داده شده در غذاسازها برای مواد خشک است و ظرفیت مواد مایع در حدود نیمی از مواد خشک است. زیرا پر کردن کاسه، بالاتر از سطح محفظه پردازنده ممکن است باعث نشت مواد به بیرون شود. غذاسازهای کوچک با ظرفیت کمتر از ۵ فنجان (کمتر از یک لیتر) برای کارهای کوچک مانند برش دادن یک پیاز یا چرخ کردن چند حبه سیر مفید هستند.

ظرفیت گنجایش یک نکته مهم در راهنمای خرید غذا ساز

غذا سازهای ۹ فنجانی (حدود ۲ لیتر) با لوله‌های پهن، همه کاره ترین، کاربرپسندترین و معمول ترین مدل‌ها هستند. این غذا سازهای بزرگ سرمایه گذاری ایده آلی برای خریداران است زیرا کار با آن‌ها آسان است، می‌توانند حجم‌های کوچک تا بزرگ غذا را در خود جای دهند و به اندازه کافی محکم هستند و می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

نکات نگهداری و ایمنی استفاده از غذاساز چیست؟

  • به نکات ایمنی دقت داشته باشید. مواد را بیشتر از ظرفیت دستگاه به داخل آن نریزید زیرا به آن آسیب می‌زنید.
  • مواد را درشت درشت به داخل دستگاه غذا ساز نریزید و قبل از استفاده آن‌ها را به قسمت­‌های کوچکتر تقسیم کنید. زیرا به تیغه‌های دستگاه آسیب وارد می‌شود.
  • حواستان باشد که هیچوقت آب به داخل موتور دستگاه نفوذ نکند. برای تمیز کردن دستگاه, فقط قطعاتی را که با آب خراب نمی­ شوند را بشویید. می‌توانید از یک پارچه‌ی نمدار برای قسمت‌های حساسی که نباید با آب تماس داشته باشند استفاده کنید. قطعات را حتما بعد از شستشو کاملا خشک کنید و داخل دستگاه قرار دهید.
  • برخی قطعات دستگاه را می‌توان در ماشین ظرفشویی قرار داد. در هنگام خرید به این قابلیت توجه کنید تا در صورت قرار دادن قطعات در ماشین ظرفشویی آسیبی به آن‌ها نرسد.
  • دستگاه غذاساز را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • برخی غذاسازها درب قفل شونده دارند. برخی دیگر هم تا وقتی درب بسته نشود روشن نمی‌شوند. این موارد بسیار با اهمیت هستند هر چند که ممکن است قیمت این دستگاه‌ها کمی بیشتر باشد اما ارزشش را خواهد داشت.
  • زمانی که دستگاه خالی است هرگز آن را روشن نکنید.
  • در پایان لازم است این نکته را ذکر کنیم که این دستگاه, همانطور که دیدید, دارای کاربردهای متفاوتی است, در واقع عملکرد چندین دستگاه را به عهده دارد, پس اگر خراب بشود, شما برای بسیاری از کارهای جانبی آشپزخانه دست تنها می‌مانید. پس لازم است علاوه بر اینکه در نگهداری از آن دقت کنید, حتما از برندی استفاده کنید که از خدمات پس از خرید و گارانتی خوبی برخوردار باشد.
دستگاه ساندویچ ساز چیست؟ + راهنمای خرید ساندویچ ساز

معرفی بهترین برندهای غذاساز

1- غذاساز فکر مدل MR CHEF QUADPRO

مشخصات این محصول:

  • برند: fakir
  • کشور سازنده: آلمان
  • توان مصرفی: 1000W
  • اندازه: 44×38.4×21.6cm
  • وزن: 3KG
  • کارکرد: ۴ کاره ( گوشت کوب, همزن, خردکن, رنده )
  • گنجایش ظرف غذاساز: ۱.۵ لیتر
  • تعداد سرعت: 2 سرعته
  • خردکن: ۲ تیغه ۱۲ سانتی
  • جنس تیغه خردکن: استیل،تتانیوم ضد زنگ
  • رنگبندی: بنفش, رز گلد, سبز, سفید صدفی, طوسی, قرمز, مشکی, نقره ای

2- غذاساز براون مدل Fp 3132 Bk

مشخصات این محصول:

  • برند : Braun
  • کشور سازنده : چین
  • توان مصرفی : 800W
  • اندازه : ‎19x23x38cm
  • وزن : 3KG
  • طول سیم : 0.9 متر
  • تنظیمات سرعت : 2 سرعته
  • حجم مخزن: 2.1 لیتر
  • عملکرد پالس : دارد
  • تعداد دیسک ها :5 عدد (رنده ریز و درشت) + (رنده نگینی) + (رنده رشته ساز) + (رنده خلال کن)

3- غذاساز فیلیپس مدل  Hr7520

مشخصات این محصول:

  • برند : Philips
  • کشور سازنده : چین
  • توان : 850W
  • اندازه : ‎35×45.01×148.16cm
  • وزن : 3.33KG
  • دارای عملکرد 31 کاره
  • گنجایش ظرف اصلی 2.1 لیتر
  • گنجایش پارچ مخلوط کن 1.5 لیتر
  • دارای قابلیت POWER CHOP
  • دارای عملکرد پالس یا لحظه ای
  • 2 حالت تنظیم سرعت

4- غذاساز بوش مدل MC812W620

مشخصات این محصول:

  • برند : Bosch
  • کشور سازنده : اسلوونی
  • توان مصرفی : 1100 وات
  • اندازه : 43x25x30cm
  • وزن : 5.42KG
  • تنظیمات سرعت : یکسره/ پالس/ لحظه ای
  • ظرفیت کاسه غذاساز : 3.9 لیتر
  • عملکرد پالس : دارد
  • دهانه ورودی : کوچک
  • کاربردها : آب مرکبات گیری، خمیرزن، همزن، مخلوط کن
  • تعداد دیسک ها : 2 عدد (رنده ریز، درشت) + (دیسک برش ورقه ای نازک و ضخیم)

5- غذاسازچندکاره کنوود مدل FDP303WH

مشخصات این محصول:

  • برند : kenwood
  • کشور سازنده : ژاپن
  • توان مصرفی : 800W
  • طول سیم : 1 متر
  • دارای سرعت پالس
  • دارای پایه ضد لغزش
  • دارای دیسک پلاستیکی امولسیون ساز
  • مجهز به ظرف خرد‌کن
  • تیغه‌ها استیل ضد زنگ یک دیسک استیل ضد زنگ برای رنده
  • دارای سرعت پالس ودارای 2 سرعت

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید غذاساز آشنا شدید.همچنین از نکات مهم و ویژگی های آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

تعداد رنده های غذاساز باید چقدر باشد ؟

یکی از قابلیت های غذاساز رنده کردن مواد غذایی می باشد اما برخی از برخی از غذاساز ها دارای انواع رنده های ریز و درشت ، چیپس ساز ، رشته ساز ، رنده خلال کن و … نیز می باشد .

نکته ای که برای انتخاب بهترین غذا ساز به آن نیاز دارید؟

جنس تیغه ها باید از فولاد مرغوب باشد تا در اثر چرخش در سرعت های مختلف و در برابر مواد غذایی سخت همچون آجیل نشکند و آسیب نبیند. در صورت شکستن تیغه ها نگران نباشید این ابزار قابلیت تعویض دارند و می توان با تهیه تیغه جدید همچنان از دستگاه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا